بار دیگر برق جان یک جوان دیگر را گرفت ؛

اتصالی برق، مازیار 21 ساله را درحمام از پا درآورد



صبح ساحل، حوادث _ جوان 21 ساله ای دربندرعباس  هنگام استحمام، دچار برق گرفتگی شد و جان سپرد. مادر به همراهی اعضای خانواده در حال جابجایی اثاث منزل به  خانه جدید هستند که چشمش به جریان آبی می افتد که از حمام به سمت اتاق خواب می آید، به سرعت به طرف حمام می رود و چند باری مازیار را صدا می زند دلش به شورمی افتد جوابی نمی شنود همه خانواده کنار درب حمام جمع می شوند و قفل درب آلومینیومی را می شکنند، ناگهان با دیدن جسم بی حرکت مازیار که دوش حمام  بر روی قفسه سینه اش جا خوش کرده است شوکه می شوند. مادر با حالت بهت زده به سوی پسر می رود  اما تا نزدیک او می شود لرزش عجیبی بر جانش می افتد دوباره تلاش می کند نمی تواند به او نزدیک شود و آنجاست که می فهمد  پسرش قربانی برق شده است...

 پایه سست خوشحالی

چند ساعتی است که وسایلشان را از منزل قبلی به جدید انتقال دادند  خانواده در حال جابجایی اثاثیه منزل هستند و لحظه ای گمان نمی کردند که در این خانه اتفاق شومی  برایشان رخ دهد.  ناگهان متوجه می شوند آب از حمام به درون اتاق خواب می آید. مادر با حالتی  نگران، در حمام را می کوبد و صدا می زند:"مازیار، مازیار" ولی صدایی از آنجا به گوش نمی رسد. دوباره ضربه ای به در می زند و با نشنیدن هیچ صدایی از سوی پسرش، به زور  در آلومینیومی  باز می کند.  اعضای خانواده  چشمشان به درون حمام خیره می شود  مازیار  به پشت روی زمین افتاده  است همه در شوک عجیبی فرو رفته اند و با خود می گویند یعنی چه اتفاقی افتاده است؟...  ودر یک چشم بهم زدنی لحظه خوش اسباب کشی به منزل جدید، به ماتم تبدیل می شود.

مادر با صدای بغض آلوده می گوید:"لحظه ای چشمم به آب افتاد دردلم آشوبی به پا شد، استحمام مازیار نیز به درازا کشیده بود و با توجه به این که صدای ریزش آب دوش حمام می آمد، هر چه او را صدا زدم، جوابی نشنیدم و سرانجام پس از باز کردن در حمام با جسم بی جان پسرم روبرو شدم".

 تلاش برای نجات

مادر با فریاد به سوی جوانش می رود دستش را دراز می کند تا مازیار را بلند کند اما شدت برق او را به  عقب می کشاند، بار دیگر تلاش می کند ولی نمی تواند به پسرش نزدیک شود. این بار خاله مازیار  به کمک خواهر زاده اش می شتابد ولی نمی تواند کاری کند و دو بار دچار برق گرفتگی می شود. لحظات پر استرس  و دلهره آوری است، هرکسی به نوبه خود می خواهد او را از مرگ نجات دهد.با هر سختی که هست مازیار  را به سمت اتاق بیرون می کشند و سپس با اورژانس115 تماس می گیرند. دکتر  سید کمال حسینیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان، زمان اعلام  این حادثه به این مرکز را 21 و 3 دقیقه 8 آذرماه  اعلام کرد و اکیپ  اورژانس به سرعت خود را به محل می رسانند. در آنجا تمام سعی خود را به کار می برند تا نشانه ای از حیات را در بدن جوان ایجاد کنند و دقایقی بعد  او را به بیمارستان خلیج فارس انتقال دادند. در آن جا  نیز یک  ساعتی برای احیا تلاش می کنند  اما موفق نمی شوند مازیار را به زندگی برگردانند.

 لحظه سخت وداع

 پنجشنبه است روز وداع خانواده با مازیار .قطعه 13 آرامستان  باغو  غوغایی به پاست همه در حال شیون  و گریه...

پدر و مادر آرام و قرار ندارند،  مادر قاب عکس جوانش  را درآغوش گرفته و با نگاه کردن بر صورت پسر گریه می کند.

مهرشاد 23ساله، میلاد 29 ساله برادران مازیار حال خوشی ندارند نمی دانند این ضایعه اسفناک را برای برادرش مهردادکه خارج از کشور است چگونه بیان کنند...

مهرداد می گوید:"زمانی که این خبر را شنیدم باورم نمی شد چند بار با خانه تماس گرفتم ولی آنها چیزی نمی گفتند. در حالی که یک روز از خاکسپاری برادرم گذشته بود به ایران آمدم  اما هنوز هم نمی توانم این حادثه را باور کنم". وی ادامه می دهد:"آن طور که نزدیکانم تعریف می کنند مازیارپس از اسباب کشی،  به  قصد رفتن نزد دوستانش به حمام می رود. به علت اتصالی  آبگرمکن، برادرم قربانی شد.گفتنی است  مازیار امیرزاده دانشجوی ترم اول رشته مهندسی هواپیمایی دانشگاه علمی و کاربردی بود.

 6 فوتی ناشی از برق گرفتگی

به گفته  دکتر سید جواد میر هادی مدیر کل پزشکی قانونی هرمزگان، در8 ماه گذشته سال جاری، 6 نفر بر اثر برق گرفتگی جانشان را از دست دادند که 4 مورد آن برق گرفتگی ناشی از کار  و 2 مورد اتفاقی به ثبت رسیده است. 

 توصیه ایمنی

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان،در خصوص  مقابله با برق گرفتگي از شهروندان خواست در حمام از وسایل برقی استفاده نکرده و از نصب کلید و پریز خودداری کنید.هر چند وقت یک‌ بار همه سیم‌ های وسایل الکتریکی را کنترل و در صورت وجود نقص، آن ها را تعمیر کنید.استفاده از وسایل برقی فاقد دو شاخه، بسیار خطرناک و حادثه‌ ساز است هنگام خرید تجهیزات الکتریکی از استاندارد بودن آن ها مطمئن شوید.دکتر حسینیان همچنین می گوید:"هیچ وقت سیم برق را از زیر فرش یا موکت عبور ندهید زیرا ممکن است در اثر عبور و مرور مداوم افراد از روی ان،سیم صدمه ببیندو حالت عایق خود را از دست بدهد.

عبور سیم برق و سیم زنگ از لابلای درب فلزی منزل موجب می شود که در صورت لخت شدن سیم، درب برقدار شده و باعث برق گرفتگی گردد". به گفته وی هنگام تمیز کردن دیوارها و لوازم برقی مواظب باشید کلید و پریزها خیس نشوند زیرا آب هادی بسیار خوبی بوده و در صورتی که وارد کلید ها و پریزها با برق 220 ولت  شودخطر جانی و مالی به همراه خواهد داشت همچنین در این گونه موارد قبل از شروع کار کلید اصلی را از کنتور قطع و پس از اتمام کارو خشک شدن پریزهاو کلیدها را وصل کنید. در محيط مرطوب مانند حمام از وسايل برقي نظير بخاري برقي سشوار ريش تراش و ماشين لباسشويي استفاده نكنيد به طور معمول حمام محیطی است که در آن خطرهای زیادی در کمین اعضای خانواده است. تمام سیم های برق درون حمام باید با روکش عایق پوشانده شده باشند و هیچ کدام از سیم ها با آب تماس نداشته باشند. دکتر حسینیان ادامه میدهد:" پریز و کلیدهای برق باید 5/1 متر از زمین فاصله داشته باشد تا تحت هیچ شرایطی آب به آن نفوذ نکند".

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها